Ostrava hostí Czechia Travel Trade Day 2025

Moravskoslezský kraj přivítal v loňském roce více než milion turistů. V počtu příjezdů se tak dostal na předcovidové hodnoty. Z celkového počtu návštěvníků tvořili 80 % rezidenti a 20 % zahraniční cestovatelé. V celorepublikovém srovnání je tento kraj osmým nejnavštěvovanějším. S podporou, zejména zahraniční, návštěvnosti tohoto regionu významně pomáhá největší incomingová akce v Česku – Czechia Travel Trade Day 2025, která právě odstartovala v Ostravě. Pořádá ji Česká centrála cestovního ruchu – CzechTourism ve spolupráci s Moravskoslezským krajem, městem Ostrava, destinací Severní Morava a turistickou oblastí Ostrava.

Czechia Travel Trade Day, neboli TTD, je jednou z největších tuzemských akcí na podporu incomingu. Agentura CzechTourism ji organizuje ve spolupráci s partnery z řad zástupců krajů, měst, destinačních managementů a dalších subjektů působících v oblasti cestovního ruchu. Cílem je zpropagovat bohatou turistickou nabídku Česka v regionech a přispět k rozvoji příjezdového cestovního ruchu. TTD je koncipován jako dvoudenní akce plná předem domluvených schůzek a pracovních jednání, během kterých se setkávají zástupci zahraničních cestovních kanceláří s českými podnikateli v cestovním ruchu. Součástí jsou i poznávací cesty po hostitelském regionu. Tentokrát ukazuje turistický potenciál Moravskoslezského kraje.

„Do Ostravy se sjelo téměř sedm desítek zástupců cestovních kanceláří, nákupčích a touroperátorů z celého světa a více než dvě stovky profesionálů z Česka. Poznávací cesty po regionu a navazující dvoudenní akce se účastní také 15 zahraničních novinářů z evropských, ale i vzdálených zemí, jako je např. USA nebo Jižní Korea. Společně navštívili významné turistické destinace v Moravskoslezském kraji a navázali důležité obchodní kontakty. Na vlastní oči se přesvědčili, že jde o kraj svérázný a specifický. Kraj, ve kterém se snoubí nádherná příroda Beskyd či Jeseníků s pozoruhodnými technickými památkami, které patří mezi největší tahouny cestovního ruchu na severu Moravy a v Česku vůbec,“ shrnuje ředitel České centrály cestovního ruchu – CzechTourism František Reismüller a dodává: „Na základě takto získaných dojmů pak mohou mnohem lépe předat informace koncovým klientům a motivovat je k návštěvě tuzemska. Akce typu TTD v praxi potvrzují, že tento způsob komunikace je tou správnou cestou. Věřím, že letošní ročník TTD významně pomůže mimo jiné i oblastem, které zasáhla loňská zářijová povodeň.“

„Moravskoslezský kraj nabízí nejen bohatou industriální historii, ale také krásnou přírodu, folklór i moderní zážitky. A právě osobní zkušenost je klíčem k tomu, aby atraktivitu našeho kraje lidé skutečně poznali. Proto máme velkou radost, že v rámci Czechia Travel Trade Day můžeme odborníkům z cestovního ruchu a médiím představit náš kraj prostřednictvím business setkání, a hlavně pečlivě připravených poznávacích cest. Věříme, že se díky tomu náš region objeví v itinerářích zájezdů mnoha cestovních kanceláří v zahraničí,“ říká 1. náměstkyně hejtmana Moravskoslezského kraje Šárka Šimoňáková s tím, že je pozitivní sledovat trend zvyšující se návštěvnosti regionu. „A to i díky aktivitám, kterými se snažíme pro turisty náš region zatraktivnit. Naskočili jsme na vlnu zvyšující se popularity karavaningu a podpořili vznik nových karavanových stání i zlepšení podmínek v některých kempech kraje. Pokračujeme též v podpoře cykloturistiky, finance putují na projektové dokumentace plánovaných stezek ale i na realizaci připravených staveb.” 

Jednotlivé destinace, v nichž se Czechia Travel Trade Day koná, organizátoři vybírají tak, aby představili účastníkům Česko komplexně. V minulosti TTD proběhl v Brně, Karlových Varech, Českých Budějovicích, Liberci, Plzni, Olomouci a Hradci Králové.

„Velmi mě těší, že můžeme hostit konferenci Czechia Travel Trade Day ve městě, které aktuálně žije projekty, jež nejenže zkvalitní život místním obyvatelům, ale přilákají turisty z celého světa. Ostrava nabízí industriální zajímavosti, historické památky, ale patří také k nejzelenějším městům v zemi. Návštěvníci často míří do zoo i dalších míst. Nejen sportovní fanoušci očekávají vybudování nového fotbalového stadionu Nové Bazaly, ale připravujeme také projekt nového Centra ledních sportů, pracujeme na zkvalitnění infrastruktury a dopravní obslužnosti města. Věřím, že hosté Czechia Travel Trade Day budou Ostravu vnímat jako moderní, atraktivní a bezpečnou metropoli, do které stojí za to se vypravit,” vyzdvihuje primátor Statutárního města Ostrava Jan Dohnal.  

Moravskoslezský kraj je regionem, který v posledních letech získává na stále větší popularitě mezi návštěvníky. A není se co divit. Kromě technických památek a zeleně táhnou oblíbené festivaly, sportovní akce na světové úrovni a za zmínku stojí určitě i největší golfové hřiště v tuzemsku nebo třeba zdejší, čím dál kvalitnější, gastronomie. Potvrzuje to ostatně i fakt, že v tomto kraji najdeme podniky, jež získaly ocenění prestižního gastronomického průvodce Gault & Millau, který hodnotí restaurace, šéfkuchaře a gastronomické koncepty po celém světě. Na rozdíl od Michelinského průvodce, který uděluje hvězdy, Gault & Millau používá bodové hodnocení od 1 do 20 a uděluje tzv. toques (čepice) – čím více, tím lepší restaurace.

 „Už několik let u nás funguje takzvaný Pojez, který propojuje ty nejlepší restaurace, bistra, kavárny, lokální farmy i bary a ukazuje, že severní Morava a Slezsko jsou regiony plné chutí, příběhů a neopakovatelných zážitků. Chceme motivovat místní a návštěvníky z celé republiky i ze zahraničí, aby objevovali krásu našeho kraje doslova všemi smysly. Součástí Pojezu jsou i gastrofestivaly. Letos je opět pořádáme v ostravských Dolních Vítkovicích, Karlově Studánce a v Ostravici.  Pojez dokazuje, že oblast gastra se u nás velice rozvíjí a milovníci kvalitního jídla a pití u nás najdou mnoho podniků, které stojí za návštěvu. Zároveň je naší hlavní vlajkovou lodí Technotrasa propojující industriální památky a místa spojená s řemeslem,“ uzavírá jednatel Moravian-Siesian Tourism Petr Koudela.

Informace k Czechia Travel Trade Day, včetně vyjádření zástupců agentury CzechTourism a krajské centrály cestovního ruchu Moravian-Silesian Tourism jsou k dispozici také v tomto videu.