Turisté chtějí nevšední zážitky. Jaký byl letošní Travel Trade Day?

Více turistů v příhraničí. To je cíl projektu s názvem Kulturní a přírodní dědictví pro rozvoj polsko-českého pohraničí „Společné dědictví”. Do společných aktivit je zapojeno celkem 11 partnerů z 8 českých a polských regionů. Včetně našeho MoravskoslezskéTravel Trade Day 2019 se uskutečnil ve dnech 8. a 9. dubna v Českých Budějovicích. A to již počtvrté pod taktovkou agentury CzechTourism. Mezinárodní akce nabídla B2B setkání mezi českými poskytovateli turistických služeb a nákupčími z celého světa. Byli jsme na místě. Jaké byly požadavky od nákupčích a co je na našem regionu nejvíce zajímalo?ho kraje, který zastupuje Moravian-Silesian Tourism.

MS Tourism a Travel Trade Day

Travel Trade Day představuje skvělou příležitost, jak v krátkém čase zviditelnit nabídku našeho regionu. A to u několika desítek nákupčích z celého světa. Kapacitu schůzek jsme i letos maximálně využili. Jednali jsme s více než dvacítkou nákupčích z našich cílových trhů. Převažovali Poláci, Rakušané a Němci. Potkali jsme se ale také se zástupci cestovních kanceláří ze Skandinávie, Beneluxu či Itálie. Významnou součástí setkání byla jednání s řediteli zahraničních zastoupení. S těmi jsme diskutovali nad vzájemnou spoluprací, kterou budeme rozvíjet i letos. Společnými silami budeme například organizovat poznávací cesty pro novináře a tvořit marketingové kampaně s cílem zviditelnění regionu v zahraničí.

Postřehy ze schůze

Základní otázkou ze strany nákupčích zůstává dostupnost regionu. Řada z nich pozitivně hodnotí fakt, že region leží na křižovatce cest, nedaleko Krakova a Katovic na jedné straně, a Bratislavy a Vídně na straně druhé.

  • Nákupčí měli ve velkém zájem o sportovní vyžití. Především pak o lehčí cykloturistiku s poznáváním míst v okolí.
  • Po stopách významných osobností bylo hlavním tématem u nákupčích z Rakouska. Táhne Janáček zvláště v souvislosti s mezinárodním hudebním festivalem Leoše Janáčka.
  • Divadlo, opera, festivaly. Nabídka kulturního vyžití v regionu je pro nákupčí rozhodující.
  • Zájem jsme zaznamenali také o technické památky typu parní vlaky a válečná opevnění.
  • Luxusní turistika byla sice minoritním tématem, ale i tak má při jednáních své pevné místo. Nákupčí se ptali především na možnosti honosného ubytování například na zámcích.
  • Tematické pobyty zaměřené na jógu, literaturu či filozofii. Několik nákupčích se zajímalo o možnost ubytování v klidných lokalitách. Přičemž primární je relaxace, nikoliv návštěva turistických míst.

Travel Trade Day 2019

Letošního ročníku TTD se zúčastnili 78 zástupců cestovních kanceláří a agentur z 23 zemí světa. Českou stranu reprezentovalo 90 tuzemských hotelů, destinačních společností, cestovních kanceláří a dalších subjektů cestovního ruchu. Setkání s nákupčími probíhalo formou krátkých desetiminutových schůzek. Druhý den pokračoval ve stejném duchu, tentokráte však jednáními se zástupci zahraničních zastoupení CzechTourism.

– VIDEO z TRAVEL TRADE DAY 2019 –

Foto: CzechTourism